Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

YURT  DIŞINDAN /YABANCI  UYRUKLU ÖĞRENCİ KABULÜ

SIKÇA SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI

BAŞVURU

 

S: Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu ne zaman alınmaktadır? 

C: Her yıl başvuru takvimi Üniversite Senatosu tarafından belirlenmekte olup 2023-2024 Eğitim Öğretim dönemi için başvurular 1 Ocak 2023 tarihinde başlamıştır.

 

S: Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu ücretli midir?

 C: Hayır. Başvuru ücretsizdir. Ancak Ön kabul alabilmek için ilgili programa ait öğrenim ücretinin 1/4 ünü ödemek gerekmektedir.

 

S: Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşulları nelerdir?

C: Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşullarını https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru-kosullari  sayfasından öğrenebilirsiniz.

 

S: Liseyi Türkiye’de okudum ve biri T.C. vatandaşlığı olmak üzere çifte vatandaşlığım var. Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşulunu sağlıyor muyum?

C: 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 7. Maddesinde;

  • Türkiye içinde veya dışında Türk vatandaşı ana veya babadan evlilik birliği içinde doğan çocuk Türk vatandaşıdır.
  • Türk vatandaşı ana ve yabancı babadan evlilik birliği dışında doğan çocuk Türk vatandaşıdır.
  • Türk vatandaşı baba ve yabancı anadan evlilik birliği dışında doğan çocuk ise soy bağı kurulmasını

sağlayan usul ve esasların yerine getirilmesi halinde Türk vatandaşlığını kazanır.

hükümleri yer aldığından yabancı bir ülkede doğmuş ve çifte vatandaşlığınız bulunuyor olsa bile Türk vatandaşı sayılırsınız. Bu durumda başvuru hakkınız bulunmamaktadır.

 

Ancak Türk vatandaşlığından çıkıp Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi veya Mavi Kart sahibi olduğunuz takdirde başvuru koşulunu sağlamış olursunuz (Bu belgeye son başvuru tarihinden önce sahip olmak koşulu ile)(Liseye 2022-2023 eğitim ve öğretim yılından önce kayıt yaptırmış olmak şartıyla).

 

Türk vatandaşlığınız doğumla kazanılmış değil, sonradan edinilmiş ise vukuatlı nüfus kayıt örneği ile bu durumunuzu belgeleyerek Türkiye’de liseyi okumuş olsanız bile başvuru koşulunu sağlamış olursunuz (Liseye 2022-2023 eğitim ve öğretim yılından önce kayıt yaptırmış olmak şartıyla).

 

S: T.C. vatandaşıyım. Lise eğitimimin 3 yılını yabancı bir ülkede, 1 yılını Türkiye’de okudum. Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşulunu sağlıyor muyum?

C: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar ına göre, yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü kapsamında başvuru koşulunu sağlamanız için; lise eğitiminize 1 Şubat 2013’ten önce başladıysanız lisenin son üç yılını, 1 Şubat 2013’ten sonra başladıysanız lise eğitiminizin tamamını K.K.T.C. hariç yabancı bir ülkede tamamlamış olmanız gerekmektedir.

 

S: T.C. vatandaşıyım. Lise eğitiminin tamamını yurt dışında Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir lisede tamamladım. Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşulunu sağlıyor muyum? C: Evet. Ancak, başvuruda sizden lisenin tamamını yurt dışında okuduğunuzu kanıtlayıcı belgeler (Transkript, karne, lise eğitimi süresini kapsayacak şekilde Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkanlığı’ndan alınan Yurda Giriş/Çıkış Belgesi vs.) talep edilecektir.

 

S: T.C. vatandaşıyım. Lise eğitimimi Türkiye’de bulunan yabancı bir lisede tamamladım. Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşulunu sağlıyor muyum? C: Hayır. Başvuru hakkınız bulunmamaktadır.

 

S: Liseyi Türkiye’de okudum ve doğumla T.C. vatandaşlığı olmak üzere çifte vatandaşlığım var. Türk vatandaşlığından çıkmak için başvuru yaptım. Ancak henüz süreç bitmedi. Başvuru sürecinde halen T.C. vatandaşı olarak başvuru yapıp kayıt hakkı kazanırsam Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi ya da Mavi Kart ile kayıt yaptırabilir miyim?

C: Son başvuru tarihi itibarıyla, Türk vatandaşlığından çıkma işlemlerini tamamlamış ve Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi ya da Mavi Kart sahibi olmanız gerekmektedir. Başvuruda sizden bu belge talep edileceğinden Türk vatandaşlığından çıkmak için başvuru yapmış ve süreci başlatmış olmanız yeterli kabul edilmeyecektir. Başvuru hakkınız bulunmamaktadır. Bu itibarla, Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi ya da Mavi Kartın kayıt aşamasında alınması da söz konusu değildir.

 

S: K.K.T.C. uyrukluyum ve GCE A Level sonuçlarım yok. SAT, ACT, YÖS vb. sınav sonucu ile Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapabilir miyim?

C: K.K.T.C. uyruklu olanların ya da uyruğundan biri K.K.T.C. olan çift uyrukluların, yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapabilmeleri için öncelikle GCE A Level sonucuna sahip olması gerekmektedir. Bu durumda başvuru hakkınız bulunmamaktadır.

 

S: GCE A Level sonuçlarım başvuru tarihleri bittikten sonra açıklanacak. “Beklenen Sonuç” ifadesi yazan belge ile yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapabilir miyim?

C: Hayır. Başvuruların değerlendirilebilmesi için gerçekleşen sonuçların yer aldığı belgeye sahip olunması zorunludur.

 

S: Üniversitenize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu nasıl yapılmaktadır?

C: Üniversitemiz yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurularını Şahsen, postayla ya da e-postayla başvuru kabul edilmektedir. Her başvuru dönemi öncesinde    https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru-kosullari  adresinden yapılan duyurularda detaylı bilgi yer almaktadır.

 

S: Üniversiteniz YÖS yapıyor mu?

C: Hayır. Ancak diğer üniversitelerin YÖS belgeleri ve ÖSYM’nin yapmış olduğu TR-YÖS kabul edilmektedir.

 

S: Üniversitenize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu sadece YÖS sonucu ile mi yapılabilmektedir?

C: Hayır. Üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurularında YÖS sonucu ile birlikte birçok belge kabul edilmektedir. Üniversite Senatosu kararı ile kabul edilen sınavlar/diplomalar listesi her yıl başvurular başlamadan önce      https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru-kosullari adresinde “Başvuru” başlığı altında yer alan ilan edilmektedir.

 

 

S: Başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

C: Başvuruda İstenilen Belgeler:

  1. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Aslı: Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan ve başvuru formunda beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın talep edilmektedir.
  2. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Tercümesi: Beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslı talep edilmektedir.

YÖS Sonuç Belgesi ile başvuru yapan adayın ya da SAT, ACT vb. İngilizce bir sınav sonuç belgesi ile başvuru yapan adayın BELGESİNİN ASLINI getirmesi  gerekmektedir.)

Kayıt hakkı kazanılması durumunda sınav sonuç belgesinin/diplomanın sadece Türkçe tercüme kabul edilmektedir. (SAT ve ACT hariç))

  1. Transkript: Ortaöğretim kurumundan alınmış onaylı transkript ve resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslının talep edilmektedir.
  2. Pasaport/Kimlik: Pasaportun ya da Geçici Koruma Kimlik Belgesinin fotoğraflı kimlik bilgilerinin yer aldığı sayfası talep edilmektedir.
  3. Fotoğraf: Adayın dijital ortamda bulunan fotoğrafı (Bu fotoğrafın, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde net, yüzü açık, cepheden ve son 6 (altı) ay içerisinde çekilmiş resmi ve vesikalık fotoğraf (4,5 x 6 cm) formatında olması zorunludur.)

 

S: Başka bir üniversitenin YÖS sonucu ile başvuru yapabilir miyim?

C: Evet. Türkiye’deki tüm yükseköğretim kurumlarının “Yurt Dışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Sınavı (YÖS)” sonucu kabul edilmektedir. Ancak, YÖS’ün yüz yüze yapılmış olması ve YÖS sonuç belgesinde doğrulama adresi ile doğrulama kodu bulunması gerekmektedir.

 

 S: Üniversitenize SAT sonucum ile başvurmak istiyorum. SAT sonucunun geçerlilik süresi nedir?

C: Üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurularında kullanılan, Üniversite Senatosu kararı ile kabul edilen sınavlar/diplomalar listesindeki “Üniversite Giriş Sınavı” statüsündeki tüm belgeler için (SAT, ACT, YÖS, TQDK vb.) geçerlilik süresi, o sınavın yapıldığı tarihten itibaren 2 (iki) yıldır. (Örneğin; 01/01/2021 yılında yapılmış bir sınavın geçerli olduğu son tarih 01/01/2023’tür)

 

S: Lise son sınıf öğrencisiyim. Başvuru tarihlerinde liseden henüz mezun olamamış olma durumumda başvuru yapabilir miyim?

C: Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan belgelerden sadece “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan (SAT, ACT, YÖS vb.) belgelerden birine sahip olmanız durumunda başvuru hakkınız bulunmaktadır. “Lise Bitirme Sınavı” ya da “Lise Diploması” statüsünde bir belge ile başvuru yapmanız kesinlikle mümkün değildir. Bu statüde bir belge ile başvuru yaptığınız tespit edilirse başvurunuz reddedilecektir. Ayrıca, “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan belgelerden biri ile yaptığınız başvuru sonucunda kayıt hakkı kazanmanız halinde ve kayıt tarihinde henüz mezun olmamanız durumunda kaydınızın yapılması da mümkün değildir.  

 

S: “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibiyim ve Türkiye’de lise eğitimimi tamamladım. Türkiye lise diploması ile üniversitenize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapmam mümkün müdür?

C: Hayır. Türkiye lise diploması kabul edilen belgelerden biri değildir. Ancak, Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan belgelerden (SAT, ACT, YÖS vb.) birine sahip olmanız durumunda üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu hakkınız olacaktır. Kabul edilen sınavlar/diplomalar listesine,    https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/ulke-bazli-diploma-yos-kriterleri adresinde “Başvuru” başlığı altında yer alan “Kabul Edilen Sınavlar/Diplomalar” sayfasından ulaşabilirsiniz.

 

S: T.C. vatandaşıyım ve yurt dışındaki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir Türk lisesinden mezun oldum. Bu diploma ile üniversitenize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapmam mümkün müdür? 

C: Hayır. Yurt dışında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açılmış Türk lisesi diploması kabul edilen belgelerden biri değildir. Ancak, Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan belgelerden (SAT, ACT, YÖS vb.) birine sahip olmanız durumunda üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu hakkınız olacaktır. Kabul edilen sınavlar/diplomalar listesine,   https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/ulke-bazli-diploma-yos-kriterleri  adresinde “Başvuru” başlığı altında yer alan “Kabul Edilen Sınavlar/Diplomalar” sayfasından ulaşabilirsiniz.

 

S: “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibiyim ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucum var. YKS sonucu ile üniversitenize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapmam mümkün müdür?

C: Hayır. Üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü kapsamında YKS sonucu ile öğrenci kabul edilmemektedir.

 

S: Üniversitenizdeki eğitim dili nedir?

C: Eğitim dili Türkçe’dir.

 

S: Eğitime başlayabilmem için Türkçe Yeterlik Belgesi gerekiyor mu?

C: Evet. Kayıt hakkı kazanan adayların eğitimlerine başlayabilmeleri için, öğretim dili Türkçe olan programlarda C1 düzeyinde, öğretim Türkçe Yeterlik Belgesi’ne sahip olmaları gerekir. 

 

S: Üniversitenizdeki programların öğrenim süresi kaç yıldır?

C: Ön lisans programlarında öğrenim süresi 2 yıldır. Lisans programlarında öğrenim süresi 4 yıldır. (Diş

Hekimliği Fakültesi ile 5 yıl, Tıp Fakültesi 6 yıl)

 

YERLEŞTİRME

 

S: Başvuruların değerlendirilmesi nasıl yapılmaktadır?

C: Başvurular, üniversitemiz bünyesinde oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilir. Başvuru koşullarını taşımayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır. Adayların başvuruları, komisyon tarafından değerlendirilerek “kabul” ve “ret” şeklinde sonuçlandırılır.

 

S: Yerleştirme işlemi nasıl yapılmaktadır? Sınav ve diploma başvuruları eşit mi kabul edilmektedir?

 C:Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda başvuruları kabul edilen adayların, sınav ya da diploma notu ortak bir hesaplama ile standart bir formülle yüzlük nota dönüştürülür. Her aday için bir yerleştirmeye esas puan oluşur ve adaylar tercihleri ile yerleştirme puanları baz alınarak bilgisayar ortamında yerleştirme işlemine tabi tutulurlar.

 

S: Yerleştirme aşamasında tercih sırası önemli midir?

C: Adayın yerleştirilmesinde, öncelikle tercih sırası ve daha sonra yerleştirme puanı esas alınır.

 

S: Yerleştirme aşamasında T.C. vatandaşlığı olan veya “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibi adayların tabi olduğu herhangi bir kontenjan sınırlaması bulunmakta mıdır?

C: Evet. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın kararına göre Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi

 programlarında, programlara yerleşen adaylar içinde doğumla Türk vatandaşlığı olan veya “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibi adaylar, söz konusu programlar için ayrılan kontenjanın %10’unu geçemez. Sonradan Türk vatandaşlığına geçtiğini belgeleyen öğrenciler, bu kota sınırına tabi değildir. (Örneğin; Tıp Fakültesi için 10 kontenjan ayrılırsa T.C. vatandaşlığı olan veya “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibi adaylar için en fazla 1 kontenjan ayrılabilir.)

 

S: Uyruk bazında kontenjanınız var mı?

C: Hayır. Kontenjanlar program bazındadır.

 

S: Yerleştirmede ülkelere göre kontenjan sınırlaması var mı?

C: Hayır

 

S: Yerleştirme sonucunu nereden öğrenebilirim?

C:    https://www.tinaztepe.edu.tr/ adresinden yada ……………………..telefonu arayarak  öğrenebilirsiniz.

 

S: Üniversitenize yerleştim. Kabul Mektubunu ne zaman alabilirim?

C: Üniversitemize ön başvurusunu yapan ve öğrenim ücretinin ¼’ünün ödeyen adaylara Üniversitemiz tarafından “Kesin Kabul Mektubu” gönderilir.

 

KAYIT

 

S: Kesin kayıtlar ne zaman ve nasıl yapılır?

C: Üniversitemize yerleşen adayların kayıtları,   https://www.tinaztepe.edu.tr/ adresinden ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır. Adayların,  https://www.tinaztepe.edu.tr/ adresinden ilan edilen kayıt için gerekli belgelerin asılları ile bizzat ya da yasal temsilcileri aracılığıyla üniversiteye gelmeleri  gerekmektedir.

 

 

S: Kesin kayıt için gelemiyorum, evrakları posta yoluyla göndersem kayıt olabilir miyim?

C: Hayır. Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt tarihleri içerisinde bizzat ya da Noterden tasdikli  vekaletname aracılığıyla ilanda belirtilen kayıt adreslerine belge asılları ile gitmeleri gerekmektedir. Posta yolu ile üniversitemize gönderilen belgeler ile kayıt yapılmaz.

 

S: Kesin kayıt için gelemeyeceğim, yerime başkası kesin kayıt işlemimi yapabilir mi?

 C: Evet. Noter onayı ile tayin edilen yasal temsilciniz kayıt işlemini yapabilir.

 

S: Lise diplomamın onaylı aslı gibidir ibareli kopyası var. Bu şekilde kayıt için kabul edilir mi? C: Hayır. Kayıt için gerekli belgeler listesinde yer alan belgelerin asılları talep edilmektedir.

 

S: Kayıt için gerekli olan herhangi bir belgeyi kayıttan sonra teslim etsem olur mu?

C: Kayıt hakkı kazanan tüm adayların, kayıt için gerekli belgelerden lise diploması aslını ve lise diplomasının Türkçe tercümesinin aslını kayıtta teslim etmesi gerekmektedir.  (Eğer SAT, ACT, YÖS vb. sınav sonucu ile kayıt hakkı kazanılmış ise bu belgenin aslı da teslim edilmelidir) Kayıt olan adaylara, sadece lise diplomasının denklik belgesi için 2 (iki) ay süre verilmektedir.

 

S: Tüm belgelerimi apostil yaptırmak zorunda mıyım?

C: Evet. Denklik belgesi için il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri talep etmektedir.

 

S: Denklik belgesi nedir? Nasıl temin edebilirim?

C: Denklik belgesi, yurt dışındaki ortaöğretim kurumlarından mezun olanların aldıkları diplomalarının

Türkiye’deki ortaöğretim kurumları diplomalarına denk olduğunu gösteren belgedir. Denklik belgesi, Türkiye’de herhangi bir yükseköğretim kurumuna kayıt olmak için zorunludur. Türkiye’de Denklik Belgesini vermek tamamen Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’nın takdirindedir. Ancak, il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde yoğunluk yaşanması nedeniyle diploma denklik işlemleri çok uzun sürmektedir. Bu nedenle, adayların ülkelerinde bulunan Türk Büyükelçiliği’ne ya da Türk Konsolosluğu’na diploma denklik işlemi için başvurmaları önem arz etmektedir.

 

S: Denklik belgesinin en son ne zaman teslim edilmesi gerekiyor?

C: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın her yıl yükseköğretim kurumlarına göndermiş olduğu yazıda bildirilen tarihe kadar (genellikle 31 Aralık olarak bildirilmekte) teslim edilmek zorundadır. Aksi takdirde öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilmektedir.

 

S: Türkiye’deki hangi kurumların Türkçe Yeterlik Belgeleri kabul edilmektedir?

C: Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen, Türkiye’deki yükseköğretim kurumları ile kuruluşların Türkçe Yeterlik Belgeleri kabul edilmektedir.

 

S: Yabancı uyrukluyum ama liseyi Türkiye'de okudum. Eğitime başlayabilmem için Türkçe Yeterlik Belgesi sunmam gerekiyor mu?

C: Hayır. Ortaöğrenimin (lise) ya da yükseköğreniminin (üniversite) tamamını Türkiye’de tamamlayan öğrencilerden Türkçe Yeterlik Belgesi talep edilmemektedir.

 

S: Türkçe hazırlık eğitiminde azami süre ne kadardır?

C: Türkçe hazırlık eğitimi için öğrencilere 1 (bir) yıl süre verilir. Bu süre sonunda yeterli seviyeye ulaşamayan öğrencilere 1 (bir) yıl ek süre verilir. 2 (iki) yılın sonunda program için yeterli seviyede Türkçe bildiğini belgeleyemeyen öğrencilerin üniversitemizden kayıtları silinir.

 

S: Öğrenci Kimlik Kartımı ne zaman teslim alabilirim?

C: Kayıt olduğunuzda fotoğraf teslim etmeniz şartı ile kayıt tarihinizden ortalama 1 ay sonra kayıt olduğunuz Öğrenci İşleri Biriminden teslim alabilirsiniz.

 

S: Öğrenci Kimlik Kartımla hangi işlemleri yapabilirim?

C: Öğrenci Kimlik Kartı;

  • Üniversiteye giriş çıkış sırasında,
  • Dersliklerde/Anfilerde yoklama işlemlerinde,
  • Yemekhanede yemek için,
  • Kütüphane hizmetlerinden faydalanabilmek için kullanılmaktadır.

 

S: Yabancı Uyruklu Vatandaşlık Kimlik Numarası nedir, nereden alınır?

C: Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda ön lisans, lisans, yüksek lisans ya da doktora öğrenimi görecek yabancılara öğrenci ikamet izni verilir. Yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izni almaları zorunludur (Ülkemizde başka yasal kalış hakkına sahip olanlar hariç (Uluslararası koruma başvuru/statü sahibi, geçici koruma sahibi, çalışma izni sahibi vs.)). Türkiye’ye giriş tarihinden itibaren 30 (gün) içerisinde (30 günden daha uzun süreli vizeniz ya da vize muafiyetiniz var ise o sürenin bitimine kadar) ikamet izni için https://eikamet.goc.gov.tr sayfası üzerinden başvuru yapılması gerekmektedir. Yabancı Uyruklu Vatandaşlık Kimlik Numarası, 99 ile başlar 11 haneden oluşur ve “İkamet İzin Belgesi” nde yazmaktadır.

 

S: İkamet İzin Belgesi aldım üniversitenize bildirmem gerekiyor mu?

C: Evet. İkamet İzin Belgesi alan öğrencilerin mutlaka üniversitemize kartları ile başvuru yaparak 99 ile başlayan Yabancı Uyruklu kimlik numaralarını bildirmeleri gerekmektedir.  

 

S: Başka bir üniversitede lisans düzeyinde kaydım var. Üniversitenizde lisans programına kayıt hakkı kazandım. İki lisans programında aynı anda öğrenim görebilir miyim?

C: Aynı anda iki lisans programında öğrenim göremezsiniz. İsterseniz bir lisans bir ön lisans programında aynı anda öğrenim görebilirsiniz.

 

S: Kayıt olduğum programı değiştirmek istiyorum. Nasıl program değişikliği yapabilirim?

C: Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü kontenjanları kapsamında kayıt yaptıran bir öğrenci için program değişikliği mümkün değildir. Bir sonraki başvuru döneminde tekrar başvuru yapmanız gerekmektedir. Kayıt hakkı kazanmanız halinde kayıtlı olduğunuz programdan kaydınızı sildirip seçmiş olduğunuz programa kayıt yaptırabilirsiniz.